Verwendung von Cookies

Zu Zwecken individueller Nutzeranpassung, statistischen Auswertungen und Angebotsoptimierung verwenden wir externe Dienste und Technologien (z. B. Cookies). Dabei werden personenbezogene Daten wie IP-Adressen und Browserinformationen erfasst. Wenn Sie diesen Service nutzen möchten, klicken Sie auf "Allen Cookies akzeptieren". Wenn Sie den Dienst deaktivieren, kann dies zu Einschränkungen der Funktionalität der Webseite führen. Hier können Sie auch individuelle Einstellungen vornehmen.

Transparente Informationen zum Umgang mit Cookies, finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.


Verwendung von Cookies

Zu Zwecken individueller Nutzeranpassung, statistischen Auswertungen und Angebotsoptimierung verwenden wir externe Dienste und Technologien (z. B. Cookies). Dabei werden personenbezogene Daten wie IP-Adressen und Browserinformationen erfasst. Wenn Sie diesen Service nutzen möchten, klicken Sie auf "Alle Cookies akzeptieren". Wenn Sie den Dienst deaktivieren, kann dies zu Einschränkungen der Funktionalität der Webseite führen. Hier können Sie auch individuelle Einstellungen vornehmen.

Transparente Informationen zum Umgang mit Cookies, finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.


ALLE FILTER

QA/QC Manager

Profil-ID 52280258

zurück zu den Ergebnissen

Varna

-

-

Freiberuflich

Berufs-/Projekterfahrung

04/2012 - 09/2013

Dauer 18 Monate

Rolle

QA/QC Consultant

Branche

Einsatzort

Varna

Aufgaben

Activities which directly managed: The implementation and maintenance of the companys quality management system, Updating Field Quality Plan and procedures, Preparation of additional quality documentation like; Procedures, Quality Forms, ITP`s etc. Preparation of official letters regarding quality. Direct contact with Client, as required. Reviewing the quality of some key materials before the supply subcontractor is chosen by the procurement department when required, The surveillance, monitoring, inspection and proper documentation of the field work, Advising Group Leads of potential or existing quality problems that may require the AYMEKs Project Managers action, Documenting of nonconformances on Nonconformance Reports (NCR's), and to ensure that nonconforming materials are not incorporated into field work, Reviewing the Subcontractors quality plans and other documents. Organizing Quality Control Meetings with the client and the consultants to decrease their written demands from the contractor by solving some of these problems beforehand, Activities which assured by involvement: Collecting all information, certificates, etc. required prior to the commencement of work, The planning of inspections and test witnessing, including source inspection as required to ensure that only acceptable materials, equipment, and construction is incorporated in to the erection work, The completion and finalizing of all the required witnessing and inspection reports and to assure that these reports are timely, accurately, and properly distributed, Preparation of Work Packages, submittal to client or its representative and, maintaining a feed back and a follow up system for client`s comments, punch items, Calibration and control of on-site measuring and test equipment and devices used to determine conformance to specified requirements, The scheduling and co-ordination of inspection and testing of materials and construction related to erection work, The reviewing of Quality Control technical data submitted by Suppliers and Subcontractors to assure conformance to the submittal requirements of the Contract Documents, The review of material test reports to assure that the specified tests are performed in an adequate number and the results are in conformance with the Contract Documents; The receiving and inspection of Materials procured for incorporation into the erection work for the proper quantity, identification, and shipping damage; Verify that required approvals by the client, and the consultant have been received prior to the start of work; Verify that certified equipment and/or personnel are being utilized when required by the contract and specifications.

Verwendete Technologie

01/2012 - 03/2012

Dauer 3 Monate

Rolle

Quality Surveillance Representative

Branche

Öl- und Gasindustrie

Einsatzort

Constanta

Aufgaben

Keine Qualifikationen angegeben.

Verwendete Technologie

03/2011 - 10/2013

Dauer 32 Monate

Rolle

QA/QC MANAGER

Branche

Einsatzort

VARNA

Aufgaben

- Main responsibilities were to coordinate the receiving inspection of all client's equipment, materials, subcontractor equipment, tools including Transocean (drilling contractor and owner of drillship). - Hands on monitoring of these inspections, where needed, also to represent client as 3rd party inspector (TPI) and review of documentation provided by client suppliers/vendors or subcontractors. - Has worked in coordination with the ExxonMobil's DTQR whether rotating DTQR also based in Constanta or in Houston full-time and interface with ExxonMobil's Shorebase Logistics personnel and their scheduling, as appropriate. Please see reference letter from ExxonMobil.

Verwendete Technologie

02/2007 - 11/2010

Dauer 46 Monate

Rolle

QA/QC Manager

Branche

Einsatzort

Stara Zagora

Aufgaben

Keine Qualifikationen angegeben.

Verwendete Technologie

06/2006 - 01/2007

Dauer 8 Monate

Rolle

QA/QC Welding Engineer

Branche

Öl- und Gasindustrie

Einsatzort

TENGIZ

Aufgaben

• Head of QA/QC and welding department; management of QA/QC engineers, inspectors and document controllers. • Preparation of quality plan, quality procedures and inspection & test plans (ITP`s). • Preparing Welding Procedure Specifications (WPS), conduction of subsequent Destructive and Non Destructive tests. (EN ISO 15614-1, ASME Sec. IX, AWS D1.1 etc.) • Preparation of Welding Plans, determination of welding sequence. • Welding consumable calculations and time estimations. • Weld map preparation. • Review or issuance (depending on the applicable code) of Welding Procedure Qualification Records (WPQR). • Conduction of welder qualification tests and certification of welders.(EN 287-1, ASME Sec. IX, AWS D1.1) • Quality control of welded products, dimensional inspection after welding, painting inspections. • Quality control of machined products; surface quality and dimensional inspections. • Material receiving inspections of incoming materials. • Organization and Surveillance of MT/PT/RT/UT/Hardness Tests and PMI in accordance with Contractor and/or Subcontractor Procedures, method statements and applicable standards.

Verwendete Technologie

03/2005 - 04/2006

Dauer 14 Monate

Rolle

QA/QC Welding Engineer

Branche

Einsatzort

RIYADH

Aufgaben

Keine Qualifikationen angegeben.

Verwendete Technologie

Skills

Anlagenbau

ANT

Bauingenieurwesen (allg.)

C

Management (allg.)

Maschinenbau

NAT

Produktionstechnik (allg.)

Projektmanagement

Prüftechnik (allg.)

Qualitätsmanagement (allg.)

Technisches Projektmanagement

Technisches Qualitätsmanagement / QS / QA

Sprachen

Sprache

Englisch

Einstufung

Verhandlungssicher

Sprache

Türkisch

Einstufung

Muttersprache

Sprache

Bulgarisch

Einstufung

Gut

Sprache

Deutsch

Einstufung

Gut

Ausbildung

Abschlussjahr

2005

Ausbildung zum/zur

Schweissfachingenieur/European Welding Engineer/Internationa

Ort

SLV-Munchen

Abschlussjahr

2004

Ausbildung zum/zur

Metallurgical and Materials Engineering

Ort

METU

Zertifikate & Weiterbildungen

Zertifikat/Weiterbildung

PT level 3

Ausstellungsdatum

Mai 2012

Zertifikat/Weiterbildung

MT level 3

Ausstellungsdatum

Mai 2012

Zertifikat/Weiterbildung

RT level 3

Ausstellungsdatum

April 2010

Zertifikat/Weiterbildung

VT level 2

Ausstellungsdatum

August 2009

Zertifikat/Weiterbildung

GRP bonding and lamination technology

Ausstellungsdatum

November 2008

Zertifikat/Weiterbildung

PT level 2

Ausstellungsdatum

Mai 2007

Zertifikat/Weiterbildung

MT level 2

Ausstellungsdatum

Mai 2007

Zertifikat/Weiterbildung

RT level 2

Ausstellungsdatum

Mai 2006

Zertifikat/Weiterbildung

SFI/EWE/IWE

Ausstellungsdatum

Februar 2005

Zertifikat/Weiterbildung

Deutsch Sprache(Mittel Stufe) und Landes Kunde

Ausstellungsdatum

September 2004

ANFRAGE SENDEN

Gerne stehen wir Ihnen auch bei allgemeinen Fragen oder Informationen zur Verfügung!

    +49 (0) 69 / 47 89 18 90 -0

    anfrage@somi.de

Wir besetzen Fach- und Führungspositionen im IT-Bereich

Die SOMI ist seit über 15 Jahren als spezialisierter Personaldienstleister für Fach- und Führungskräfte im Bereich der Informationstechnologie tätig. Wir vertreten hierbei unsere Kunden branchenübergreifend und agieren in der kompletten DACH-Region.