Verwendung von Cookies

Zu Zwecken individueller Nutzeranpassung, statistischen Auswertungen und Angebotsoptimierung verwenden wir externe Dienste und Technologien (z. B. Cookies). Dabei werden personenbezogene Daten wie IP-Adressen und Browserinformationen erfasst. Wenn Sie diesen Service nutzen möchten, klicken Sie auf "Allen Cookies akzeptieren". Wenn Sie den Dienst deaktivieren, kann dies zu Einschränkungen der Funktionalität der Webseite führen. Hier können Sie auch individuelle Einstellungen vornehmen.

Transparente Informationen zum Umgang mit Cookies, finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.


Verwendung von Cookies

Zu Zwecken individueller Nutzeranpassung, statistischen Auswertungen und Angebotsoptimierung verwenden wir externe Dienste und Technologien (z. B. Cookies). Dabei werden personenbezogene Daten wie IP-Adressen und Browserinformationen erfasst. Wenn Sie diesen Service nutzen möchten, klicken Sie auf "Alle Cookies akzeptieren". Wenn Sie den Dienst deaktivieren, kann dies zu Einschränkungen der Funktionalität der Webseite führen. Hier können Sie auch individuelle Einstellungen vornehmen.

Transparente Informationen zum Umgang mit Cookies, finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.


ALLE FILTER

Regional Services Sales Manager DACH /

Profil-ID 46643482

zurück zu den Ergebnissen

Aying

asap

-

Festanstellung

Berufs-/Projekterfahrung

02/2012 - 10/2015

Dauer 45 Monate

Rolle

Bereichsleiter

Branche

Einsatzort

Munich(Deutschland)

Aufgaben

Director Client Technical Services Eastern Europe Department:  Professional Services

Verwendete Technologie

TIBCO Spotfire

09/2010 - 01/2012

Dauer 17 Monate

Rolle

Bereichsleiter

Branche

Einsatzort

Munich(Deutschland)

Aufgaben

Department:  Professional Services = Managing and leading a team of 35 people in the Professional Services department = Overall responsibility for the consulting business = Member of the German board = Close collaboration with and dotted line reporting to the Corporate Vice President Services = Optimization and rebuilding of processes in order to prepare the services organization for future requirements and a competitive environment o Business planning o Forecasting o P&L management and responsibility o Close customer contacts on CxO level = Pipeline Management Duties

Verwendete Technologie

11/2008 - 08/2010

Dauer 22 Monate

Rolle

Projektleiter

Branche

Einsatzort

Munich(Deutschland)

Aufgaben

Department:  HP Software & Solutions, HP SW Services = Full Profit & Loss responsibility for the Central & Eastern European region in the area of Professional Services centered around HP Software's BTO (Business Technology Optimization) and IM (Information Management) products and solutions = Full sales responsibility for Central & Eastern European region for selling Professional Services (Implementation, Integration & Consulting Services) = Business planning - creating new business strategies and associated business plans = People Management - 6 Service Sales Reps, 2 Lead Solution Consultants, 1 Delivery Manager, 7 Project Managers across the CEE region = Business reporting to EMEA Management (Forecast, actuals, P&L, orders, margin) Duties

Verwendete Technologie

07/2007 - 10/2008

Dauer 16 Monate

Rolle

Abteilungsleiter

Branche

Einsatzort

Munich(Deutschland)

Aufgaben

Practice Lead Central & Eastern Europe Department:  HP Consulting & Integration = Practice Management, Business Development for the Application Services Practice solution portfolio and for HP's Service Management solutions in the Central & Eastern European region including Service-Oriented Architecture (SOA), Enterprise Application Integration (EAI), Application Lifecycle Optimization (Software Testing), Application Development & Maintenance as well as Application Modernization, ITSM and IT Governance = Regional Program Management - defining and leading a so called growth initiative for solutions centered around HP's BTO software portfolio on regional level = Business planning - creating new business strategies and associated business plans = Supervisor (Team Lead) of the regional horizontal Competence Center (7 Solution Architects) = Solution responsibility = Resource, capacity and headcount planning for the regional Competence Center as well as across the region = SOA lead for the CEE region o Building and maintaining the SOA community o Resource sharing o Developing and Conducting SOA Sales Trainings in different countries of the region o Setting up SOA Services trainings Duties

Verwendete Technologie

SOA (Serviceorientierte Architektur)

EAI (Enterprise Application Integration)

10/2004 - 06/2005

Dauer 9 Monate

Rolle

Projektleiter

Branche

Einsatzort

Munich(Deutschland), Bid(Indien)

Aufgaben

Department:  Professional Services = Overall Project Management for ongoing projects in the ERP area (Financials, Project Management, Human Resources and Logistics) = Bid Management for very complex proposals = Project team leader and responsibility = Lead identification and qualification = Presales support for account managers with a major focus on Mobile Services for Agresso's ERP solutions like mobile travel expenses and time reporting as well as for the importance of selling project management services = Consulting and Modeling of business processes Duties

Verwendete Technologie

Logistik (Allg.)

01/2003 - 09/2004

Dauer 21 Monate

Rolle

Projektleiter

Branche

Einsatzort

Munich(Deutschland), Bid(Indien)

Aufgaben

Department:  Professional Services = Overall Project Management for ongoing projects = Bid Management for very complex proposals = Lead identification and qualification = Marketing support = Technical sales support (sales engineering) with a main focus Duties

Verwendete Technologie

Marketing (allg.)

Technischer Vertrieb

07/2000 - 12/2002

Dauer 30 Monate

Rolle

Projektleiter

Branche

Einsatzort

Munich(Deutschland), Bid(Indien)

Aufgaben

Department:  Professional Services = Overall Project Management for ongoing projects = Bid Management for very complex proposals = Lead identification and qualification = Marketing support = Technical sales support (sales engineering) with a main focus in the areas of: o Directory Services (X.500 und LDAP) and MetaDirectory Services o Messaging and Unified Messaging = Project team leader and responsibility = Authority Duties

Verwendete Technologie

LDAP/OpenLDAP

Marketing (allg.)

Technischer Vertrieb

04/1999 - 06/2000

Dauer 15 Monate

Rolle

Mitarbeiter

Branche

Einsatzort

Munich(Deutschland)

Aufgaben

Department:  Professional Services = Analysis, Design, implementation and integration of complex Messaging, Directory (LDAP, X.500) and Security (PKI) systems = Migration to MS Exchange Server and Windows NT Server - planning, conception, deployment Duties

Verwendete Technologie

Microsoft Exchange

LDAP/OpenLDAP

Windows NT

RSA-Kryptosystem

02/1997 - 03/1999

Dauer 26 Monate

Rolle

Mitarbeiter

Branche

Einsatzort

Munich(Deutschland)

Aufgaben

Department:  Consulting = Consultant & Solution Architect for Mail & Messaging (MS Exchange) and Directory Services (X.500 and LDAP) Projects Duties

Verwendete Technologie

Microsoft Exchange

LDAP/OpenLDAP

06/1995 - 01/1997

Dauer 20 Monate

Rolle

Mitarbeiter

Branche

Einsatzort

Munich(Deutschland)

Aufgaben

Department:  Customer Service

Verwendete Technologie

05/1994 - 06/1995

Dauer 14 Monate

Rolle

Mitarbeiter

Branche

Einsatzort

Munich(Deutschland)

Aufgaben

= See below - SOLUTION GmbH Duties

Verwendete Technologie

07/1992 - 04/1994

Dauer 22 Monate

Rolle

Mitarbeiter

Branche

Einsatzort

Munich(Deutschland)

Aufgaben

Department:  Professional Services = Design, planning and installation of networks (LANs and WANs) according to customer's requirements Duties

Verwendete Technologie

Telekommunikation / Netzwerke (allg.)

02/1988 - 06/1992

Dauer 53 Monate

Rolle

Mitarbeiter

Branche

Einsatzort

Munich(Deutschland), Österreich, Schweiz

Aufgaben

Department:  Customer Service, Product &Technology Services (TSSC) = Technical product support (Third Level Support) in the area of office information systems (ALL-IN-1) and Mail & Messaging systems for the countries Germany, Austria and Switzerland (D.A.CH) = Conception, planning, preparation and execution of technical trainings for employees and customers = Marketing Support = Development of product flyers for DIGITAL products = Conception and preparation of technical and nontechnical presentations used primarily for product launches = Exhibitions (DECworld, DECville, CeBIT) = Sales support = Product presentations = Technical Presales Support = Conception and elaboration of technical documents like Support Guides and similar for support specialists = Engineering support Duties

Verwendete Technologie

Marketing (allg.)

Wirtschaftsinformatik

Technischer Vertrieb

01/1978 - 01/1987

Dauer 109 Monate

Rolle

Teamleiter

Branche

Einsatzort

Deutschland

Aufgaben

Youth Leader of various groups of Boy Scouts - Bund der Pfadfinderinnen und Pfadfinder e.V. (BdP)

Verwendete Technologie

Skills

EAI (Enterprise Application Integration)

GSM/GPRS

ITIL

LDAP/OpenLDAP

Microsoft Exchange

Microsoft SharePoint Server

Oracle (allg.)

Risikomanagement

SAP CRM

SMTP

SOA (Serviceorientierte Architektur)

TCP/IP

Typo3

UNIX (allg.)

Webservices

Windows NT

Sprachen

Sprache

Deutsch

Einstufung

Grundkenntnisse

Sprache

Englisch

Einstufung

Verhandlungssicher

ANFRAGE SENDEN

Gerne stehen wir Ihnen auch bei allgemeinen Fragen oder Informationen zur Verfügung!

    +49 (0) 69 / 47 89 18 90 -0

    anfrage@somi.de

Wir besetzen Fach- und Führungspositionen im IT-Bereich

Die SOMI ist seit über 15 Jahren als spezialisierter Personaldienstleister für Fach- und Führungskräfte im Bereich der Informationstechnologie tätig. Wir vertreten hierbei unsere Kunden branchenübergreifend und agieren in der kompletten DACH-Region.